Ragam Hari Pertama Persekolahan

Hari pertama persekolahan, pelbagai ragam dapat dilihat dari pelajar yang baru nak masuk alam persekolan samada tadika atau darjah satu.

Alhamdulillah, kak una tiada masalah. Siap lambai suruh ummi balik, seronok sangat dapat jumpa kawan baru tak macam kakak ira dulu2. Tahun pertama di tadika, 3 hari pertama persekolahan ummi kena tunggu dalam kelas sampai habis waktu belajar. Kemudian, setiap hari kena hantar sampai masuk kelas. 🙂

Hari pertama, bukan kak una yang meragam tapi adik umar. Ye la kan, lepas ni dia kena main sesorang je dah tak ada geng nak bergaduh lagi. ^_^

Punya la semangat nak ke sekolah, seawal jam 5 pagi bangun dan mandi. Tapi sebabkan saiz baju tak ada lagi, kena la pakai baju jubah warna pink tu. Umar pun main sama sekali jenuh kena pujuk ajak balik tak nak sebab kak una tak balik sama.

Sekolah tadika ni masuk jam 8 pagi dan balik jam 12 tengah hari. Balik je rumah, ummi tengah buat keje tak sedar pun entah bila dia dah lentuk atas lantai. Sian anak ummi…. 🙂

Hari Pertama

Semalam bermula la sesi persekolahan…ahmad & ira pula tk makan org lain..tk nak pergi sekolah…ummi tengah mabuk kepayang, dorg pula buat hal…..aduhai…

Semalam mmg tunggu Ira dlm kelas sampai balik…ahmad buat hal juga..tp nasib baik akhirnya nak masuk kelas juga…tu pun lepas shopping air kt Shell dengan abahnya…

Hari ni terpaksa tinggalkan Ira dlm kelas walaupun dia tak nak…cikgu pegang bila dia nk ikut keluar sama…pintu terpaksa di kunci…ramai sgt yg menangis hari ni…ada kot dalam 5 org dlm kelas Ira….kesian cikgu…sabar banyak2 yea cikgu…biasa la kan anak2 baru nk mula sekolah….kt luar kelas ramai ibu2 bersila dan berborak sambil tunggu anak masing2….

Tadika Yayasan Islam Terengganu Cawangan Kemaman ni ada 2 tingkat…kelas utk budak2 5 Tahun ada dalam 6 kelas….kelas utk budak2 6 Tahun pun sama dengan yg 5 Tahun…mmg ramai la..riuh rendah bila tiba masa makan…penuh dewan makan dengan anak2…

Tapi hari ni Ahmad mmg buat perangai…dah la sya tk berapa sihat…dia pula tak nak masuk kelas…cara terakhir terpaksa juga tinggalkan dia dalam kelas walaupun dalam keadaan menangis…pintu terpaksa dikunci…tinggal la Ahmad & Ira di sekolah…takpe..pukul 12.30 nanti abah & ummi pergi ambik…

Tengah pening kepala jugak ni..camne la perangai budak2 ni esok pula….hmmm…..mesti lagi susah nak bangun pagi dan pergi sekolah…

Semalam sempat ambil gambar Ira aje masa beratur utk turun kat dewan makan … makan pagi…kelas Ahmad dalam ruang yg bertentangan…tak daya nk pergi kat sana…sebab masa ni ummi tgh pening lalat…kalau jatuh kan tk pasal2 pula susah kan cikgu2 kt situ….he3…

Jom layan gambar Ira dan kawan2….