Tudung kanak-kanak


Minyak Morhabshi Minyak Satu Keluarga

Assalamualaikum. Pernah dengar tak Minyak Morhabshi? Minyak Morhabshi ni sebenarnya dah lama bertapak di Malaysia namun masih belum ramai yang tahu kewujudannya dan keberkesannya.

Kami dah lama amalkan Minyak Morhabshi ni. Alhamdulillah serasi dengan kami sekeluarga. Minyak ni tak panas macam minyak lain2 tu. Berminyak dan melekit pun tak. Bau pun tak ada. Anak suka guna ubat ni. Lenguh kaki cecepat minta ummi sapu Minyak Morhabshi.

Setakat penggunaan setakat hari ni, Minyak Morhabshi sangat membantu dalam mengubati kembung perut, kena gigitan serangga, kulit melecur, lenguh badan dan luka ringan.

Kak sya memang simpan sebotol saiz comel dalam beg. Pernah dulu pergi kedai gunting rambut, anak no 3 tersepit pintu kedai. Entah macam mana boleh kena dan terus bengkak. Kuat juga la kena hempas pintu sebab cepat sangat bengkaknya. Terus kak sya capai Minyak Morhabshi dan sapu tempat kena tadi. Alhamdulillah bengkak tak melarat dan esok dah ok.

Sebenarnya banyak lagi khasiat Minyak Morhabshi ni. Awal dulu beli sebab sakit gigi. Kes degil nak pergi cabut takut tengok doktor gigi. Google jumpa minyak ni. Memang berkesan tau, hilang sakit gigi tak sampai 1 minit. Tapi sakit gigi yang ringan ler, kalau sampai tahap nak kena cabut tu, memang tak kan jadi sebab gigi dah rosak teruk. Nak tak nak kena la cabut.

Satu lagi kisah, anak dara kak sya, zahira sekarang dah 10 tahun dari kecil selalu sakit lutut. Sampai malam tak boleh tidur menangis. Selang 2-3 hari mesti ummi kena berjaga gosok lutut zahira. Biasanya lepas sapu ubat dan tuam dengan tuala panas, baru boleh tidur.

Alhamdulillah, lepas selalu sapu Minyak Morhabshi ni jarang sangat dah sakit lutut. Sejak guna dari tahun 2015 sampai sekarang, sebulan pun susah nak dengar zahira sakit lutut. Kalau aktif sangat bersukan, baru la ummi kena sapu minyak.

Baby umar dari kecil tak guna minyak lain pun. Dari bayi guna Minyak Morhabshi sampai sekarang dah nak masuk 3 tahun. Alhamdulillah tak ada kembung perut pun. Malam2 tidur dengan lena.

Kandungan Minyak Morhabshi

Minyak Zaitun: Minyak zaitun tinggi kandungan vitamin E yang bersifat antioksidan bagi membantu memelihara kelembapan dan kehalusan kulit, mempercepatkan proses penyembuhan luka di samping melindungi kulit daripada kerosakan.

Morhabshi: Morhabshi merupakan getah yang terhasil dari pokok Myrrh atau Kemenyan Bunian yang berkesan untuk dijadikan sebagai tonik bagi membantu meningkatkan tahap kesihatan tubuh badan. Ia bersifat antiseptik sekaligus membantu menentang jangkitan kuman dan virus seterusnya melindungi tubuh badan anda daripada serangan penyakit.

Di samping itu, morhabshi juga terbukti mampu merawat penyakit sendi, melancarkan peredaran darah, memelihara sistem saraf, mengatasi masalah buah pinggang serta merawat penyakit kulit. Morhabshi juga berupaya menurunkan paras kolestrol LDL yang membahayakan kesihatan sekaligus meningkatkan kolestrol HDL yang ternyata baik untuk kesihatan tubuh badan anda.

Minyak Bijan: Minyak yang diesktrak dari bijan mempunyai sifat antiseptik dan antiradang yang berkesan untuk mempercepatkan pemulihan luka serta mencegah dan merawat masalah kulit seperti eczema, kegatalan, rekahan dan kulit kering. Aromanya yang menyegarkan pula menjadikan minyak bijan sesuai untuk dijadikan sebagai minyak urut.

Minyak Jarak: Minyak jarak berfungsi mengatasi masalah pencernaan yang disebabkan oleh pertumbuhan bakteria dalam perut. Ia juga dapat merawat masalah kulit kering.

Minyak Morhabshi ada 4 saiz. Biasa kak sya simpan dalam beg saiz 15ml tu. Senang nak guna masa travel. Kegunaan di rumah 60ml atau 120ml. Ni dah tinggal sedikit nampaknya kena order la nanti.

minyak morhabshi

Khasiat dalam Minyak Morhabshi

Khasiat myrrh
Khasiat myrrh (Morhabshi)
1) Cleansing (agen pembersihan)
2) Disinfectant and Antiviral (Anti jangkitan dan Antivirus)
3) Astringent (Agen Pengecutan)
4) Expectorant (Ekspektoran)
5) Ulcer Therapy (Terapi ulser)
6) Fungicide (Anti kulat)
7) Stimulant (Perangsang)
8) Carminative (Buang angin)
9) Anti-cancer (Anti kanser)
10) Diaphoretic (Perpeluhan)
11) Antiseptic (Antiseptik)
12) Immune Booster (Penggalak Imun tubuh)
13) Anti inflammatory (Anti radang)
14) Antispasmodic (Antispasmodic)
15) Organic Parasite Treatment (Rawatan Parasit Organik)

 

Kak sya biasa contact terus En Syafiq (+60 19-440 1944) kalau nak order. Kalau urgent dia akan tolong proses order pada hari yang sama.

Nak maklumat lanjut mengenai Minyak Morhabshi? Boleh klik link –> http://morhabshi.blogspot.my/

Comments

  1. +irsah says:

    Wahhh 1st time baca pasal minyak nih.. multi-purpose use sesuai untuk seisi keluarga.. 😉
    +irsah recently posted..Facebook Page Popup & Like Lightbox 2017 Plugin for Blogger BlogsMy Profile

    1. syamila says:

      Ramai yang masih tak tahu. Boleh dikatakan multi purpose juga, Insya Allah. Wajib standby sebotol dirumah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge