Tudung kanak-kanak


Ayam Goreng Upin Ipin

Malam2 ahmad minta makanan….petang tadi dah makan roti, jam 9 malam lapar lagi…..siap kata ‘camne ahmad nak buat keje sekolah kalau perut ahmad bunyi’…. [wp-svg-icons icon=”grin” wrap=”i”]….kebetulan ada 3 ketul peha ayam dalam freezer, boleh la buat ayam goreng ala upin ipin…..

Ahmad tak kisah sangat…janji ayam..dan bila makan tak de rasa bawang atau rempah yang kuat

Resepi ummi senang je…salut ayam dengan garam dan serbuk kari….tak de dah nak perap2….lambat….celup dalam telur dan salut dengan bancuhan tepung jagung, tepung gandum dan soda bikarbonat serta sedikit garam.


PhotoGrid_1455685244446

Bancuhan tepung ni memang sentiasa ada….dah buat banyak simpan dalam tupperware

Goreng garing…tak guna airfryer pun kali ni….takur airfryer kotor….hihihihi

Dah masak sejukkan bawah kipas sebab dah lapar sangat dah….dah macam tak makan sehari

Dalam sehari wajib ada menu ayam….sesekali buat ayam bakar madu je

Biasa ada juga stock ayam salut tepung ala kfc ni dalam peti….tapi dah habis…stok ayam pula dah tinggal 3 ketul

Alhamdulilah….licin 3 ketul ayam upin ipin…boleh la buat kerja sekolah….siap kerja sekolah….tak sampai 5 minit….dah lena….

Itula my Ahmad…. [wp-svg-icons icon=”heart-2″ wrap=”i”]

Comments

  1. ahmad…. nak sikit boleh 🙂

    1. syamila says:

      hehhee…itula kan…rindu masakan mak…

  2. Ummi Hanie says:

    masakan ummi tetap no. 1 kan…. nyumm…
    Ummi Hanie recently posted..Urusan pencen arwah abah sudah selesaiMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge