Tudung kanak-kanak


Petua Hilangkan Batuk Dalam Masa 10 Saat

Petua untuk hilangkan batuk dengan berkesan dalam masa tak sampai 10 saat tanpa ubat tetapi dengan hanya minum air panas. Disarankan minum air panas ketika sedang batuk, Insya Allah batuk akan reda tak sampai pun 10 saat.

Air panas tu pula tidak la air yang terlampau panas, agak2 boleh minum sikit2 tu kira dah ok…air suam pun ok tapi bagi saya lambat sikit. Masa tengah batuk, tahan kejap pergi ambil air panas…minum sikit2 sampai habis segelas…walaupun air tu panas, namun lepas minum rasa anak tekak sejuk semacam je…batuk pun reda… tapi kalau batuk juga dan bertambah teruk lebih baik dapatkan pemeriksaan doktor sebab dengan cuaca sekarang ni macam-macam boleh jadi…

074232_airputih1460ts

Saya dah seminggu batuk, 2 hari sakit anak tekak sampai nak telan air pun tidak boleh….Alhamdulillah sakit tekak dah ok lepas minum ESP…tapi batuk je belum reda lagi…walaupun sampai hari ni batuk ada lagi, tapi sesekali je… teruskan merawat dengan air panas je…pukul 3 pagi ku bangun pergi dapur minum air panas gara-gara batuk

Sebabkan batuk tidak bertambah teruk, ia berkurangan dari hari ke hari walaupun lambat, namun ia satu perkembangan yang bagus….kalau boleh nak elakkan pengambilan sebarang ubat…ada yang lebih sukakan natural remedies…daku malas la pula nak buat semua tu…. minum air panas lagi senang….like ABC aje….

Lain2 alternatif untuk tingkatkan antibodi adalah, daku tingkatkan pengambilan Vitamin C, sebelum ni hanya amalkan sebiji sahaja, sekarang ni ambil 2 biji setiap hari Vitamin C, 3 biji Omega Guard… sepatutnya kena minum 2 kali sehari 2 skop ESP…tapi daku memang malas nak bancuh air manis…jadi ESP tinggalkan…simpan je dalam peti….batuk teruk sangat baru minum….SILA JANGAN AMALKAN YEA… TAK BAGUS…. Smile with tongue out

Untuk makluman, air panas ni sebenarnya sangat bagus untuk kesihatan dan sangat berkesan juga untuk hilangkan dahaga dan bagus untuk kuruskan badan…tapi untuk hilangkan dahaga tu lebih baik minum air suam…sebab baru cepat habis segelas..kalau air panas….ambil masa juga la nak habiskan segelas…panas tu…kikiki

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge