Penyusuan Susu Ibu



Lautan Semakin Luas…Daratan Semakin Tenggelam

Promosi Mealshakes

Semalam tengok berita mengenai banjir di Thailand yg tidak ada tanda2 utk reda…dh berbulan2…masyarakat Islam di sana pula kritikal untuk dapatkan bekalan makanan halal…kesian kan…semoga musibah ini akan berakhir…

Ada satu lagi musibah…ketulan ais sudah mula pecah di Antartika yang akan membentuk sebesar bandar New York … kemungkinan disebabkan ais yg mula cair…yg menyebabkan banyak berlaku banjir2 di seluruh dunia

Ini la tanda2 bumi dah semakin uzur dan kiamat akan berlaku bila2 masa je kan…mungkin 2 tahun lagi…tk siapa yg tahu…tp yg pasti…kita sebagai seorang Islam hendaklah selalu bersedia…jgn tunggu dh tua baru nk bertaubat…muda2 ni kita enjoy dulu…hidup dan mati adalah kuasa Allah…kematian dan hari kiamat itu pasti…tidak ada tangguh2…bila tiba waktunya…pintu taubat akan tertutup…masa tu menyesal pun dh tk guna kan…

pineislandcrack

Ketulan ais pecah di Antartika sebesar bandar New York dengan lebih tepat mengikut ukurannya 18 batu oleh pihak NASA. Pecahan ais ini terjadi di Pulau Pine dan pihak NASA mengatakan pecahan ini terjadi akibat daripada pemanasan global yang berlaku akibat suhu dunia yang tidak stabil, akan mengakibatkan ketulan ais Antartika dan Greenland akan hilang sikit demi sedikit ke tanah besar. Glasier yang terjadi akan mempercepatkan proses permecahan ketulan ais ini dan ketulan ais ini akan cair lalu menaikkan paras laut. Jika ini berlaku secara berterusan maka tanah-tanah atau pulau-pulau yang paras lautnya rendah akan di tenggalami air laut, ini juga memberi kesan pada air pasang dan surut laut. – http://infoareel.com/blog/2011/11/ketulan-ais-pecah-di-antartika/

Marilah kita muhasabah diri masing2…kemewahan dan keindahan hidup di dunia hanyalah sementara…sentiasa mengingati Allah setiap masa dalam apa jua yg kita lakukan sehari2…Insya Allah…

Tapi skrg ni semakin banyak program2 yg melalaikan…yg mengajak anak2 muda hidup dalam dunia yg penuh dengan kemaksiatan…semoga mereka cepat2 kembali ke jalan yg benar….amin…

p/s : entri ini adalah peringatan utk diri sendiri dan semua saudara seagama yg sudi bertandang ke teratak usang ini….

Tagged: ,

Comments: 14

  1. ApoSajo dotNet November 18, 2011 at 3:57 am Reply

    perkongsian yang bagus…

    • SyamilaMohd November 18, 2011 at 8:24 am Reply

      tq..tp perkongsian aposajo.net lagi bagus….diolah dengan gaya bahasa yg tersendiri mengikut apa yg difahami…saya suka..saya tk pandai dlm penulisan…jadi tk blh ulas dgn panjang lebar…. :-)

  2. kakyong November 10, 2011 at 12:35 am Reply

    memang sudah byk tanda2 nya kan..
    kakyong recently posted..Pengalaman pertama Aliya dan majlis korbanMy Profile

  3. rose November 9, 2011 at 11:11 am Reply

    terima kasih. Sama-sama kita ingat-mengingati.

  4. Shah Blogger November 8, 2011 at 11:50 pm Reply

    Saya suka sangat entri ini. Berita dan muahasabh yang sangat padat. Besarnya “Sebesar kota New York”…Subahanallah..
    Shah Blogger recently posted..Pagerank Blog Naik PR0 – PR4My Profile

    • SyamilaMohd November 9, 2011 at 2:13 pm Reply

      dh byk musibah berlaku kan…tp manusia semakin hari semakin lalai… bukan nk kata kt sape2…diri sendiri pun lalai jugak….nauzubillah…

  5. apaajanews November 8, 2011 at 1:17 pm Reply

    SALAM ZIARAH…rasanya kali pertama kot..setelah jumpa link…
    kita selalu lalai…semoga kisah ini dapat mengingatkan kita tentang
    kebesarannya
    apaajanews recently posted..MANDI PARITMy Profile

    • SyamilaMohd November 9, 2011 at 2:12 pm Reply

      salam perkenalan…kita ni sebagai manusia biasa sentiasa lalai…jadi mari la kita saling ingat mengingati…

  6. madammondoq November 8, 2011 at 12:53 pm Reply

    dunia akhir zaman.. takut kan?

    salam kenal..jemput singgah blog madam.. :)

    • SyamilaMohd November 9, 2011 at 2:18 pm Reply

      salam kenal jugak…jap lagi saya singgah yea…

  7. Info Areel November 7, 2011 at 2:46 pm Reply

    Blog yang cantik, selamat berkenalan dari Areel dari Info Areel
    Info Areel recently posted..How I Met Your Mother Musim 7My Profile

    • SyamilaMohd November 7, 2011 at 3:27 pm Reply

      tq..selamat berkenalan jugak dari syamilamohd.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge