Tudung kanak-kanak


@ Petua : Bibir Kekal Merah

 

lipstik

Assalamualaikum…

Untuk dapatkan bibir merah secara semulajadi, sapukan sedikit madu lebah yang dicampurkan dgn sedikit perahan limau nipis.

Lakukannya setiap malam sebelum tidur dan biarkan madu itu kering sehingga pagi.

Tentunya selepas itu anda akan dapati bibir merah bak delima. Selamat Mencuba.

– Nor Wany Shamsudin

p/s :

petua ni sesuai utk mereka yg tak suka pakai lipstik cam sya…WinkingDay dreaming

SyamilaMohd

Comments

  1. nuriz says:

    sapu madu takpa jangan sapu ubat gigi..ada jugak dulu petua sapu ubat gigi..rosak bibir je

    1. syamila says:

      sapu ubat gigi..alamatnya merekah la bibirku…he3

  2. Myra Jay says:

    Madu dengan limau ye kak sya.. Hmm mesti dicuba nieh.. 🙂

  3. En. MH says:

    kak sya..ada tak petua nak lembabkan bibir, tak nak kasi bibir pecah2 mcm sya.
    dah pakai pelembap bibir tapi x berkesan…huuuu
    My recent post Yik Mun Restaurant- Dec 2010

    1. syamila says:

      bykkan minum air..sekurang2nya 2 liter sehari…jgn air manis yea…air masak… 😉

      kak sya pun kalau kurang minum air bibir cepat kering..

  4. kakyong72 says:

    rasanya lebih baik x yah pakai lipstik.. lelama bibir tu akan merah juga.. yg pentign harus cukup minum air.. 😉

    kakyong dah hampir 2 tahun x pakai lipstik.. ari tu try pakai gloss pun raya lain macam jer… ekekkeke…

    tag GA utk Sya http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/02/ga-1http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/02/firshttp://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/02/ga-shttp://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/02/cabuhttp://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2011/02/mama

    My recent post Tutorial – membuat text area &amp marquee image &amp text bergerak

    1. syamila says:

      betul tu kak yong…

  5. Ummi Hanie says:

    hanie pun sbb mcm nmpk pucat le trpakse tenyeh lipstik..tu pun nipis2 je kasi nmpk seri sikit..
    takpun pakai lipbalm yg ade kaler lite2 tu kan…
    satu lg petua,org kata letak marjerin kat bibir tu sebelum tido mlm

    1. syamila says:

      ummi tk blh letak marjerin..nanti bibir lagi kering..pecah…tk sesuai…

  6. zai says:

    zai nak cuba jugaklah…

    1. syamila says:

      jom kita sama2 cuba…

  7. sarahnajwan says:

    owh…molek tu..
    akak kalu xtenyeh lipstik gi skoloh..muka kusam ajo..

    org kulit putih sesuai gtu..

    1. syamila says:

      sya mmg tk suka pakai dari dulu sampai skrg…he3…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge