Plastik Punca Barah Payudara….



 

Salam semua….

 

Bila tgk berita kul 8 tadi…refresh balik memori…dh ramai yg tahu tentang bahaya plastik kan..tp itula…penggunaan plastik la yg paling senang…walaupun dah tau side effect…buat tak tahu je…sya le tu…

 

Tp sya mmg jarang beli makanan kat luar…so selamat la sket…alhamdulillah….tp sebabkan ada sejarah kelaurga yg ada penyakit ini…so mmg nk kena hati2 dlm memilih makanan…potensi tu lebih besar…

 

Para peniaga kena pikirkan sesuatu utk elakkan penggunaan plastik..ni hanya utk peniaga makanan aje….terutama masakan panas….

 

Alternatif lain…selalu la bwk bekas sendiri bila nk beli makanan…tp sanggup ke? sya pun tk sanggup nk bwk bekas suruh tokei kedai tu letak nasi goreng dlm tu….

 

Makan je kt kedai..tk yah bungkus2…senang…

 

SyamilaMohd

 

3 thoughts on “Plastik Punca Barah Payudara….

  1. wan February 27, 2016 at 10:49 pm

    pagi2 sebelum pergi kerja saya singgah gerai nasi lemak memang hulur tupperware untuk isi nasi atau kuih…jimat plastik mak cik dan kita pun selamat

  2. Ummi Hanie October 24, 2010 at 4:24 pm

    tihihi..masih rase malu2 kan nk suruh tkei kedai tapaukn dlm bekas kite? hikss…~

    • syamila October 25, 2010 at 1:07 am

      itula…nanti semua org tgk kita…he3…

Leave a Reply

Name *
Email *
Website

CommentLuv badge