Tudung kanak-kanak


Semuanya serba tak kena…

Salam semua…

Kita sebagai manusia ni kan tk pernah nak bersyukur dengan apa yg ada…termasuk la sya sendiri tu..huhuhu…Allah dh bagi yg terbaik utk kita, tp masih minta yg bukan2…kena byk2 muhasabah diri…amin…
Sebenarnya nak citer pasal kelangsingan badan ni…makan dh byk..tp tk gemuk2…masa pregnant je blh rase bdn berisi…skrg ni bdn dh semakin susut….nek kembali ke berat masa sblm pregnant ahmad dulu..42kg+-…masa pregnant ira ada la kat 60kg +-..skrg ni dh jadi 44kg+-….biasa la kan…yg berisi nk kurus, yg kurus lak nk la berisi sket…ramai yg ckp…sya dh semakin kurus…huhuhu…tak pe la..janji badan sihat walafiat…bersyukur apa yg tlh dianugerahkan Allah swt…

Sekian, sampai jumpa lagi…

Tips Hari Ini…

HALIA berkhasiat untuk wanita yang ingin mengempiskan perut selepas bersalin. Tumbukkan halia bersama biji kawi dan buah pala kemudian rebus hingga hampir kering.

Comments

  1. SYaMiLa says:

    sarah ~ sama la kita…hanie ~ betul tu…tk pernah nk bersyukur…subhanallah…(muhasabah diri sendiri jugak ni)kakyong ~ dh ok la tu kak yong…sya ni nk terasa gak berisi…nk kena pregnant lg le baru merasa…hik3…isza ~ pantang betul2..insya allah bdn kembali langsing…haszuraidah ~ a'ah kan…janji sihat walafiat…

  2. haszuraidah ishak says:

    ha'ah kan, tak kisahla kurus ke berisi ke, yang penting sihat..

  3. cikgu isza says:

    salam syamila,saya pasang niat nak kurus lepas bersalin nanti..nak pantang gila2 punya..;)

  4. kakyong says:

    kakyong kalo dpt semula berat 45 pun kira bertuah sgt.. la ni menten 50-52kg.. huhuu.. payah nak turun dah.. umur dah menjangkau 4 siri..

  5. Ummi Hanie says:

    ya ampunnn ringgannyer ummi….kalo la buleh ditukar2 diambil2 berat kan baguss…hurmm..sifat manusia mmg mcm tu…hehehe

  6. sarah-najwan says:

    salam..eh..samalah kita..buln posa..trun 5 kg..smpai skrg xnaik2…dah la anak4 aktif…sejak zmn ank dara sampi beranak 4..badan saya menten slim mlim..nk kurus 2 ari je..nk gumuk..masa preggy je la..sobar deh..igt seme iklan nk kurus..kita org2 bertuah…

  7. SYaMiLa says:

    betul tu kak…nk turun senang je..jgn makan satu hari..konpem esoknya susut…huhuhunk naik..mkn byk2 seminggu pun lum tentu nk naik..kalau naik pun maybe dlm 1gm je… 🙁

  8. umialya says:

    Samalah kita Sya.. nak turun berat cukuuuup mudah berbanding nak naik.. terbalikkaaaannnn!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge