Masalah Sosial Remaja Semakin Teruk!



Salam semua..

Pagi tadi kuar bandar ngn tok umi..teman dia ambik pencen…pastu budak2 pun ikut la sekali… masa dok kat kedai tgk brg ngn tok mi..abahnye bwk budak2 jln2…bila dh selesai…sya pun cari la dorg tu ad akat mana..sbb mmg dgr suara ahmad & ira dok sebut nama masing2….dok jln2 tu, tetiba bunyi bising kt tangga..tangga ni mmg tersorok sket…org pun jrg guna..ingatkan budak2 tu ada kt situ..sbb dorg tu suka naik turun tangga…
Hmmmm….lum sampai kt tangga tu..tersentak bila ternampak dua merpati dok berasmara…kat tangga tu dah la baunya mmg tk berapa nk ok..blh dor tu wat benda tk elok kat situ..agaknya kena la wat benda tk elok kt tempat kotor..padan sgt le tu…huhuhu….sedihnya…moga anak2 kita nanti tergolong org2 yg diberi hidayah dari ALLLAH s.w.t..AMIN…
Pastu sya pun pegi semula kt kedai ajak tok umi turun….kedai tu ada tingkat 2 yea…masa nk turun..nampak la 2 org tu berpegang tgn turun tangga…dh habis agaknya tu…kt tempat awam pun blh lagi lelaki tu dok pegang2 bibir aweknya tu…tk puas lagi kot…nauzubillah…

Kat kemaman ni mmg dah jadi cam bandar2 besar…dah jadi perkara biasa cuma sya tk pernah lagi terserempak…dunia maju maka manusia pun maju ke depan…semuanya nk bebas…sebab tu skrg ni buang anak2 hari2 kita dgr….bila buat tu tk pikir masa depan dan terutama sekali keluarga…

Cuba la pikir panjang..pikir sekiranya kita seorg ibu..dan anak2 kita buat camtu..apa agaknya yg kita rase…jgn dok pentingkan diri sendiri…tp tk blh jugak salahkan mereka 100%…peranan ahli keluarga pun penting…

Yang paling penting….sayangilah diri anda dan keluarga…ibu bapa hanya blh bg bimbingan & tunjuk ajar serta doa yg tidak pernah putus..selebihnya kita sebagai anak cuba la jadi anak yg soleh & solehah….selamat dunia & akhirat… (sbg ingatan utk diri sendiri jugak…)

Sekian, sampai jumpa lagi…

6 thoughts on “Masalah Sosial Remaja Semakin Teruk!

  1. SYaMiLa September 22, 2010 at 5:18 am

    hanie ~ tu la..risau gak ni…

    kumsn chaos ~ kt situ tk de terperosok sgt…lain la kalau kt bhgn bwh tangga..kalau lalu kt situ mmg confirm nampaknye bhgn atas…

    kakyong ~ sya pun risau…sama2 la kita byk2 berdoa…

  2. kakyong September 22, 2010 at 3:56 am

    syamila,
    memang semakin menjadi2 skrg ni…
    tu pasal semakin byk gejala buang bayi… kakyong pun riso sbb masih ade adik yg sedang meningkat remaja…

  3. Kuman Chaos September 22, 2010 at 3:21 am

    ha'ah.. mungking diorang pikir kat situ org tak leh tangkap khalwat.kot..
    kuman pun ada anak yg meningkat dewasa gak.. takut..
    kuman "melayang" Entry

  4. Ummi Hanie September 21, 2010 at 5:20 pm

    heii…seram la ummi …risau sesgt pun ada…moga2 Allah peliharalah keluarga kita smua dr gejala2 mcm tu…memalukan !dosa jgn ckp ler…

  5. SYaMiLa September 21, 2010 at 2:42 pm

    sama2la kita berdoa..moga perkara ni dijauhkan..amin…

    bila kita dh cuba buat yg terbaik…yg mampu kita buat tawakkal kpd Allah dn doa yg tidak pernah putus…

  6. umialya September 21, 2010 at 2:23 pm

    akak x berani nak komen lebih2.. maklum le ada anak yg sedang meningkat dewasa..

    moga dijauhkan perkara yg tak elok di alam keluarga kita. Amin

Leave a Reply

Name *
Email *
Website

CommentLuv badge