@ Santai : Fuel



Cerite bermula di satu station minyak. Di station minyak nie ada 2 org pekerja bangla yg tau cakap melayu skit, omputih skit & bahasa bangla yg sememangnye dia pro. Sorg tu namanye Majid & seorg lg namanye Iqbal.

Pd satu hari berhenti sebuah kete mewah, mercedes utk mengisi minyak.Pemandu kete tu seorg Pak Arab. Kebetulan pula minyak di pam minyak tu dah abis, nie yg membuatkan Iqbal pening kepalo nak bgtau pd Pak Arab tu yg minyak dah abih. Pak Arab tu lak tak tau sepatah haram bahasa melayu, cuma tau omputih skit & bahasa arabnye ler opkos..

Iqbal bgtau PakArab tu sambil menyebut “fuel” & dsusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abih, tapi Pak Arab tu ternganga tak paham.

Iqbal coba lg sekali dgn menyebut “fuel” & disusuli gerakan memusingkan kepala, tapi Pak Arab tu ternganga luas tak paham!!.. Iqbal tak tau nak wat camner..dia pon gi kat Majid utk menerangkan situass ebenar.

Mereka bercakap dlm bahasa bangla..

Iqbal: Majid, tolong aku Majid, Pak Arab tu tak tau minyak dah abih..

Majid: Ala…ko cakap je la..Minyak dah abih..

Iqbal: Dah cakap dah, tapi dier tak paham… aku lak, tak tau cakap omputih.. Yes , No, Alrite & I lap U tau ler..

Majid: Aku pun tak tau gak cakap omputih..

Iqbal: Ala..ko tolong ler aku..

Majid: Ok…aku tau sikit-sikit cakap arab..

Lalu pergi la..si Majid kat Pak Arab tu & dgn selamba dek..nye berkata;”

Fuel!, Sodoqallah’hul.-.azim”,

Pak Arab tu paham & teros blahhh….

by : maria_clara82

Leave a Reply

Name *
Email *
Website

CommentLuv badge